Logic ”America” 和訳

[Chorus: Logic]
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as, real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my, off my
別に好かれたいわけじゃない
Hey mothafucka I’m real as shit
でも本当の話
Everything I’m talkin bout real as shit
それを話したい
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
別に好かれたいわけじゃない

アメリカで起きている物事をロジックなりに理解しようとする。
その中で1番知ってることを曲にしたという。
政治的な人間ではないと言うが、この世に溢れる嘘に呆れたので人々に届けることにしたんだとか。


[Verse 1]
Fight the power, fight the power
権力と、権力と闘うんだ
Fight for the right to get up and say fuck white power
立ち上がってホワイトパワーに対抗するんだ
Everybody come and get up, get on
誰だって権利はあるんだ
And no matter what you fighting for I promise that it’ll live on
相手はなんであったって、それが実を結ぶって言いたい

チャックDが参加していることもあって、PEの”Fight the power”を使う。
PEやNWAのような反権力的なグループに触発された曲は、トランプのような白人の保守に向けて放たれる。

Like Make America great again
もう一度強いアメリカをだって?
Make it hate again
憎み合ってるだけじゃないか
Make it white
白くしたいだけなのか?
Make everybody fight
誰もが対立し合いたいのか?
Fuck that
くそだよ

Make America great againはトランプのスローガンであった文言。
その文言が今アメリカを分断している。
そんな対立はやめて、平和に繋がろうと伝える。

Street’s disciple
ストリートの申し子
My raps are trifle
伝わりやすいラップだ
I shoot slugs from my brain just like Cobain
でもコベインを殺ったスラッグみたいに強烈だ
And everybody wonder why the world insane
なんでこうなったか
Why the world insane
みんなが
Why the world insane
不思議がる
Why the world insane
こんなに世界は狂ってしまったのかって

[Chorus: Logic]
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as, real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my, off my
嫌われたってかまわない
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
嫌われたってかまわない

[Verse 2: Black Thought]
The world going mad over one drug
クスリよりも狂ってるよこの世界

クスリに過剰に目くじらを立てるこの世界。アメリカだって例外ではない。
クスリに使う警察の予算のほうが、暴力事件よりも多いって…

I'm filling up a bag at the gun club
銃撃戦を見る
In the shadow of a nation that it once was
これが影の合衆国さ

憲法の第二条では銃の保持が認められている。
これが”良かった”頃の合衆国?

All this false information I'ma unplug, young blood
まあこれはニセニュース、若い血は流れてるのに
It is not love, up at TrumpThugs, dot gov
愛でも何でもないよ、トランプサグだ

この情報が溢れかえってる時代。
どの人間も気に入ったものだけを信じ、気に入らない情報はニセとして切り捨てる。

The man in the high castle in a hot tub
高い城の男がデカイ風呂に浸かってる

高い城の男はSF小説。枢軸が勝った世界観を書いた一冊。
世界の上に立ったナチスを今のトランプに例えている。

We locked in a pine casket, it's botched up
俺達は棺桶に閉じ込められたよ
Like plastic surgery, classic perjury
まるで整形手術のよう、偽証罪

この100日間の混乱は失敗した整形手術のよう、そして何も出来ない棺桶の中みたいな感じである。

The way they can plead the fifth to the 13th
第五条に第十三条
And stop to search me, controversy
探すのはもう止めた、論争さ

第五条は黙秘権を書いたものである、誰だって平等に罰せられるはずなのだ。
第十三条は奴隷解放の文言が書いてある。
だが奴隷解放だけなのだ。人種差別をやめろとは書かれていないのである。

Them boys in the klansmen hoods is thirsty but hey MOTHERFUCKER
KKKはいつだって喉は渇いているしな

klansmen hoodsはあのKKKのフードを表している。

[Chorus: Logic]
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as, real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my, off my
嫌われたってかまわない
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
嫌われたってかまわない

[Verse 3: Chuck D]
Young blood it takes another look and feel
若い奴らは集まるんだ

違う目線を持つ人間が集まると。自ずと新しい運動が作られ世界に変動を起こす。

Slap that fear monger at that wheel
恐怖の行商はやってくる
Olive branches in the arrow seal
オリーブの枝と矢を持って

恐怖の行商はトランプ。
アメリカ合衆国と言う車に乗ってやってくる。
またアメリカの国章にはオリーブの枝と矢を持ったワシが居る。

Turning them facts mean to lie and steal
嘘や盗みが事実になる
Gotta to go to bed a hoe refugee population from the land they stole In the land of the government
政府の土地で難民を眠らせる
Rich white man while the rest be suffering
金持ちの白人以外は苦しんでる
Run from the locked down borders
閉じられた国境から逃げるときさ
Ain’t like flint ain’t got clean water
フリント市は綺麗な水を持ってなかった
Dirty politics never gone greed
汚い政治なんて無いし、政治に欲は無い?
Can yall believe this shit 2017
そんな戯言2017年に信じられない

汚い川の水が流れてきたフリント市に言及。
汚染水が鉛中毒やレジオネラ菌に繋がった。

Black mothafucka I’m real as shit Everything I’m talkin bout real as shit
これが真実さ
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
嫌われたって良いんだ


[Verse 4: Logic]
George bush doesn't care about black people
ジョージ・ブッシュは黒人を見殺した
2017 and Donald trump is the sequel so
2017年、ドナルド・トランプはその続編
Shit, I'll say what Kanye won't
カニエが言わないことを俺は言う
Wake the fuck up and give the people what they want
目を覚ましてくれ、満足することをやってくれないよ
Man it's all love but the youth is confused
みんな愛してるけど、混乱しているんだ
Your music is 2020 but them political views
音楽は2020年だ、でもそれは政治なのか?
Is blurred I ain't trying leave ya name slurred
俺は歴史に名を残さなくても良い
Cuz honestly I idolize you on everything, my word
でも俺から言わせてもらうと、がっかりだよ
But I gotta say what need be said
俺は言いたいことを言わなくちゃダメだから
Cuz I ain't fuckin with that hat with the colors that’s white and red
白と赤のハットが交わらないぜ
I know some people wish I’d act white instead
みんなが望むのはそうだから
Say I’d use my pigment as a manifestation to get ahead
だからそう行動するんだ
Fuck that everything I do I do it right
正しいと思ってるから

ジョージ・ブッシュもドナルド・トランプも共和党。
カトリーナの時のような政治が復活すると言っている。
その時、批判していたカニエ・ウェストも今やトランプになびいた。
それは2020年の大統領選挙に向けてなのか?

To teach the people that they have the power to fight
俺達には戦う力がある
And not with semi automatic bullets in the night
それは夜に銃で撃てっていう意味じゃない、分かるよな?

権利のために戦う力があると説くロジック。
それは暴力ではなく言葉でだ。

So everybody, everywhere, listen to this fact
だから聴いてくれ、耳を傾けてくれ
Nobody treated equally, especially the black
誰もが平等だ、ブラックだってそう
If you don’t get it the first time, bring it back
それが出来ないなら、最初からやり直す
Now, everybody gotta fight for equal rights
誰もが権利のために戦うときなんだ
Cuz the richest people in the whole world equal whites
金持ちの白人と同等になるまで
To make it happen though we gon need patience
忍耐が大切なんだ
And not violence giving hospitals more patients, now
病院を襲うなんてダメだ
Don't burn down the mom and pop shop!
ポップショップもママも燃やしたダメ
I'm just as angry another person got shot!
ほら、起こった人に撃たれた!
Don’t be angry at the color of they Skin
肌の色で怒るなんてダメなんだ
Just be happy that as a people we could begin again, and
だから俺が幸せになるように動いてる
I’ma tell you what I need right now
何が必要か
I’ma tell you what we ALL need
教えて回るんだ
I need my people of color...
俺にはみんなが必要だ
Don’t run from Trump, run against him!
だからトランプに従っちゃダメなんだ!

100%人を襲うことに同意しないロジック。
背後に有る怒りは理解するが暴力に走っていけないと。
そういう行動がまたトランプを持ち上げる一因だとも言っている。


[Chorus: Logic]
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as, real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my, off my
嫌われたってかまわない
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
嫌われたってかまわない

[Bridge: Logic]
Ohh, hands up for the 5-0
警察がやってきた!
Oh, ohh, hands up for the 5-0
手を上げろ!

5-0は警察が来たというスラング。
またBLM運動で広がったスローガン“Hands up don’t shoot.”を言及。
今のアメリカは手を上げても撃たれるのである。

[Verse 5: Logic & Big Lenbo]
I been in the cut, liquor in my cup, 38 tuck
カットされて酒を飲む
I don’t give a fuck, I don’t give a damn
でも気にしない
I just wanna live, I just wanna eat
ただ今日を生き延びたいから
But I gotta do it for the hood, do it, do it for the street, uh
でもフッドのために、ストリートのためにしなくちゃ
Dope in the trunk
トランクからドープを出し
Creepin out the cut
人から隠れる
9 by the gut
腹には銃を隠す

Big Lenboの声で現実味が増すこのバース。
目の前の生活で精一杯の人がたくさんいるのだ。
政治のことで構ってられない人もたくさんいる。
マクドナルドで稼いだカネが精一杯の人も。

Never get enough
十分にはならない
I don’t give a fuck
でも気にしない
Stupid mothafuckas move, backwards Mastered the hustle
バカはハッスルしか無い
Something in the duffle for you bastards
そいつでしか出来ないことをやる
Grind over chatter
おしゃべりなやつも
Cheese on my mind like a packer
篭り気味のやつも
Only thing that matter, bitch scatter
重要なときにはオンナは散る
You in my way, about to spray, the A-K
自分は自分、AKのように撒き散らす
Middle of the day, like that shit’s okay
昼でもオッケイさ
Never had a job never had a education
学が要らない仕事なんて無い
Only know probation
それは試練なのさ
Never had a job never had a education
学が要らない仕事なんて無い
Yeah I never had chance in this world I never had one
ここでチャンスがなかった?
No I never had a chance in this world, I was labeled a bad one
そんなことはないんだぜ


[Outro: No I.D.]
Yeah, yeah, yeah
Now send the blacks back to Africa Build a wall for the Mexicans
黒人は国に返し、メキシコに壁を作る

一生懸命に生きている人間に対してこの言葉はどれほど脅威か。

Send the whites back to Europe Give the land to the Native American
それじゃお前らはヨーロッパに帰って、ここはネイティブアメリカンに返せ

多くの白人アメリカ人はそれ以外に敵意を剥き出しにするが、最初のこの土地はネイティブアメリカンのものだったことを忘れがち。

Take the skyscraper
高層ビルを建て
Tear down the casino
カジノを潰す

カジノはネイティブアメリカンの稼業であった。
その潰れかけのカジノを買い取り高層ビルを建てるのがトランプのやり方であった。

Print your own paper
そして毎回論文を書かせる
And bear down on the gringo
ガイジンを
And bear down on the gringo
見守ろう

入国前の長ったらしい行為を論文に例える。
Gringoはヒスパニックが英米人に向けて言う皮肉交じりの言葉。


[Chorus: Logic]
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as, real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my, off my
嫌われたってかまわない
Hey mothafucka I’m real as shit
俺が話すのは
Everything I’m talkin bout real as shit
本当の話
Aw yeah I’m back in this bitch
だから戻ってきた
And you don’t gotta like it but get off my dick
嫌われたってかまわない